Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 16 mars 2010

Dags för rensning!!!

Den här veckan kommer att bli en utmaning, det är dags för flytt och jag tänkte då passa på att rensa skafferi, kyl och frys på allt jag kan hitta.
Det ska inte handlas hem en ända råvara utan nu ska det kokas soppa på en spik.
Vi får väl se vad jag kan göra av linser, bönor, alger, mjölsorter, nötter, frön, gryn och diverse småburkar och slattar.
Efter dagis blir det nog jag och Douglas som får göra en veckomeny det brukar han gilla.
Jag kan rekommendera er att göra en rensning kanske 2 gånger om året det är verkligen en befrielse lite som att rensa garderoben.
Och nu fick jag lite ångest med tanke på garderoben, den ska ju också rensas puhu hu mycket att stå i denna vecka.

Hoppas ni får en skön dag i solen
Lycka Mari!

1 kommentar:

  1. Jag har rensat hela dagen och ätit ur skafferí och frys i flera veckor!! Nu är det tomt... Ser fram emot att shoppa i mina nya eko-hoods:

    Kram Charlotte

    SvaraRadera