Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

måndag 1 mars 2010

Fick en enorm längtan här om dagen efter att baka något gott till kaffet!!!
Har nästan inte bakat sedan jag lämnade konditor/bageri världen bakom mig för snart 4 år sedan.Men nu var de dax,men med några ändringar i mina recept från Gondolen,socker mängden minskades,chokladen bytes ut till en choklad med högre kakao halt 70 % och vetemjölet bytes ut till bovetemjöl.Och vips sååå mycket godare och smakrikare, samtidigt som magen mår mycket bättre.GLUTENFRITT,MINDRE SOCKER OCH EN FYLLIGARE CHOKLAD SMAK.
Forskning vissar att 40 gram choklad om dagen har positiv effekt på vårat humör och stressnivå.Så unna dig en bit god mörk choklad i dessa lite sega månader.Jag kände iallafall lite vårkänslor efter denna underbar och mysiga söndags fikan,med denna goda chokladkaka,toppad med grädde och färska hallon, tulpaner på bordet och trevligt sällskap.
NJUT Karin

1 kommentar:

  1. Bilden är ju fantastisk!
    När kommer kokboken från er ;)
    kram Jessica

    SvaraRadera