Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 8 juni 2010

Nygrillat!





Helgen bjöd på mycket sol och godsaker.
Det finns väl inget som slår doften av nygrillat så här i början av sommaren och man vill gärna överdriva lite och grilla allt man kan komma åt, det gjorde vi.

Det blev grillade:


Laxspett med chili och honungsmarinad.

Lamm och korvspett med vitlök och timjan.

Svamp, färsk lök, paprika och majskolvar med en skön blandning av trädgårdens alla örter.

Färskpotatis med dill och persiljesmör i foliepaket.


Avslutningsvis så la jag till och med efterrätten på grillen och oj oj oj vad gott det blev det här kan jag varmt rekommendera.

Ananas och mangospett med kokos och mynta.

Ca 5 st spett

1 stor ananas

1 stor mango

1 msk kokosflingor

1 msk honung

1 msk smör

10 st hackade myntablad


Skala och skär ner ananasen och mangon i bitar.
Lägg smör, honung och kokosflingor i en kastrull och fräs runt ca 1 min. Blanda upp frukten med kokosblandningen och myntan, trä på spett och lägg på grillen.
Grilla tills frukten fått fin färg, servera med en klick god äkta vaniljglass.



Lycka Mari!

1 kommentar:

  1. hej tjejer! tack för en mycket inspirerande blogg! synd att ni är så långt borta, annars hade jag gärna velat samarbeta med er på något sätt! här kikar jag in igen! namasté, malin (www.malinsyoga.blogg.se & www.gooddaysunshine.se)

    SvaraRadera