Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 23 februari 2010

Idètorkan är över!!!


Jag har verkligen haft idètorka i över en vecka, kanske är det vädret eller förkylningen jag åkte på inte vet jag men nu hoppas jag att den är över så jag kan dela med mig av goda tips till er andra som kanske också lider av idètorka.

I kväll blir det
Moussaka på qournfärs med smak av timjan och fetaost.

Gör en smarrig sås på:

1 paket qournfärs eller 400 gram köttfärs

1 hackad gul lök

4 hackade vitlöksklyftor

1 riven morot

2 msk tomatpurè

500 gram krossade tomater
5 dl vatten

1 msk lantbuljong

1/2 kruka färsk timjan

salt och peppar från kvarnen


Fräs på hastigt i olivolja lök, vitlök och morot.
Tillsätt färsen och bryn tills det har fått fin färg.

Tillsätt övriga ingredienser och koka ihop till en mustig sås.


Skiva under tiden


6 st förkokta potatisar

1 aubergine


Varva potatis, aubergine och sås lager på lager, toppa med 1 paket smulad fetaost och sätt in i ugn på 200 grader ca 30- 40 min.

Servera med en härlig grönsallad.


Ät och njut

Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar