Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 2 februari 2010

Rensa ut!


Ibland känner jag verkligen hur jag bara vill "städa" kroppen från allt skräp man får i sig.
Att bo mitt inne i stan och ta dagliga promenader bland asfalt och avgaser känns inte kul.
Drömmer om ett hus i skärgården där man kan få andas lite natur.

Lite då och då brukar jag köra en 2 veckorskur med vetegräs.

Vetegräs är ett spannmålsgräs som man kan odla själv men det vanligaste är frystorkat vetegräs, och finns att köpa på hälsokosten eller på nätet.
Den sätter verkligen fart på systemet och renar kroppen från slaggprodukter.
Allt gräs som växer och ska bli spannmål är otroligt näringstäta.
Innehållet av klorofyll, C-vit, enzymer och andra näringsämnen minskar avsevärt när växten övergår från att vara gräs till att bli gryn.
Torkat vetegräs innehåller mycket fler näringsämnen än fullkornsvete och är dessutom glutenfritt.

Så shotta på när du vill bli "ren".

Vetegrässhott

1 päron
1 kiwi
1 tsk vetegräs

Skala kiwin och kör frukten i juicecentrifug.
Mixa tillsammans med vetegräset.

Har du ingen juicemaskin går det lika bra att blanda med lite apelsinjuice eller bara vatten.

Våga Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar