Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

måndag 21 september 2009

Bondens marknad



Jag har turen som kliver rakt ut på bondens marknad varje lördag, Ekolådan släng dig i väggen. Här kan jag välja precis vad jag vill ha i grönsaksväg inför kommande vecka. Helt underbara ekologiska och närproducerade frukter och grönsaker och dessutom till riktigt bra pris. Den här lördagen blev det bla härliga mangoldblad som är jätte gott att fylla med krispiga risrullar och dippa i en smarrig tamaridipp med ingefära, vitlök och chili. Det som är så bra med rispapper är att dom är glutenfria och snälla mot magen, och man kan fylla dom med precis det man gillar och har lust med. Jag tror att både jag och Karin blev lite som besatta av dom när vi jobbade ihop hos Reneè Voltaire och det var dags för en Rawfoodmånad bland personalen. Gott tycker vi Ät och njut Mari

2 kommentarer:

  1. I LOVE rispapper!!!Men visst Mari,vi snöde in lite mycket på de i en period. Men såå många snygga skapelser vi åstakom under den perioden...och våra smaklökar fick nå extrema höjder...VÅGA och LEK Karin

    SvaraRadera
  2. Vilken toppen blog Mari!
    Blir riktigt inspirerad att boka en matlagningskurs så fort vi fått ett nytt kök.

    Kram Rebecka, IOS 97/98

    SvaraRadera