Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

torsdag 24 september 2009

Topp 10!



I dag tänkte jag dela med mig av mina absoluta FAVORITER som håller mig pigg, frisk och glad året runt, jag kallar dom för topp 10!

1:a på listan är definitivt MIGTYGREENS från Alpha plus ett litet mirakelpulver som är fullproppad med näring, 1 msk i smoothien och du har fått i dig 5 port frukt och grönt.Toppen!
2:a kommer PROBIOTIKA som håller magen och tarmarna i fin form är inte magen glad så är inte jag det heller.
På 3:e plats har vi fiskoljan med alla goda fettsyror som vi inte kan få nog av OMEGA 3, den håller mig smidig i leder och framförallt väldigt smart :)
På 4:e plats för tillfället eftersom jag ammar MAMMAVITAL från Alpha plus en multivitamin som känns trygg med naturliga vit och mineraler.
5:a Har vi vår vän INGEFÄRAN som Karin nämner i rena kroppen är det en otrolig liten rackare som håller immunförsvaret på topp och dessutom fantastiskt gott, gör Karins superdrink med varmt vatten riven ingefära och lite citrus perfekt nu i influensa tider och när höstmörkret faller in.
på 6: plats finns ett litet skönt bär som heter ACAI den växer i Amazonas och är fullspäckad med antioxidanter. Jag har fastnat för Reneè Voltaires frystorkade pulver som är lätt att blanda ner i sin favoritdrink.
7 då jo det får nog ändå bli vårt eget härliga lilla bär BLÅBÄR även den innehåller mängder av antioxidanter och är bra för synen dessutom.
Jag äter blåbär varje morgon i smoothien, som topping på gröten eller i youghurten ja det går ju att variera sig i oändligheter.
På 8: plats har vi LINFRÖN även dom innehåller bra fettsyror och håller min mage i fin form.
Tänk på att mixa linfrönen för bästa effekt. ( men köp inte färdig krossade i påse eftersom dom börjar härskna nästan meddetsamma när dom krossas ).
9: plats SESAMFRÖN är toppen om man är sparsam med mejeriprodukter som jag är.
1 msk sesamfrön innehåller lika mycket Kalcium som ett glas mjölk. Även dom är bra att mixa för att vi ska ta upp näringen på bästa sätt. Perfekt att blanda ner i sin smoothie eller gör en egen musli med olika frön, nötter och torkad frukt. Jätte gott och GI smart om man vill det.
Vad har vi då på 10:e plats? Utan tvekan måste man faktiskt lyxa lite i bland eller lite varje dag :). CHOKLAD i alla dess former i love men om man ändå vill vara lite nyttig välj en riktigt fin mörk choklad och bara...
NJUT Mari!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar