Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 22 september 2009


Skölja igenom kroppen,en bra start på dagen!!!

Igår blev de firande med god middag och lite rödvin, med min vän Maria.Vi firade att vi bokat en resa till Mallorca nu på söndag.Ska bli så skönt med sol,bad och relax i en hel vecka!!!
Men jag vaknade med dålig känsla i kroppen,vin är inget för min kropp...den är mycket gladare om den inte intar denna "sura" dryck.

Så morgonen började med, ett stort glas varmt vatten för att skölja igenom kroppen.
Sen intog jag min FAVVO,drycken som får mig att njuta,vakna till liv och ge mig massa stärkande godsaker.
Perfekt att värma sig med i höst mörkret och stärker ditt immunförsvar!!! INGEFÄRA är hemligheten.

Fram med Recept boken!!!
Koka upp vatten.
Skala en färsk ingefära,skiva ner eller hacka,du väljer!
Pressa citron eller apelsin eller kanske grape,du välj din favorit.Häll upp i ett halv glas, slå på varm vatten.Lägg i ingefäran låt dra i 5 minuter.Pricken över i:t lägg i en kvist mynta eller några frön kademumma!!! Du kan variera i en oendlighet.Drick och NJUT Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar