Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

onsdag 2 december 2009

Camu camu!



Nu i förkylningstider så frossar vi här hemma i C vit. Och då är det inte brustabletterna jag pratar om utan riktiga grejer som kroppen vill ha.
Ett superfoods jag verkligen gillar och kan rekommendera är Camu camu den är fullspäckad med C vitamin hela 7,49 g / 100 g. Det är den frukt som har den högsta uppmätta nivån av naturligt vitamin C.
Den innehåller även Fosfor, Kalcium, Kalium, B vitaminer och komplexa aminosyror som underlättar upptaget av C vit.

Jag brukar alltid mixa ner 1 tsk i morgonsmoothien det blir så där syrligt och gott.

1 dl frysta hallon
1 bit färsk ananas eller 1 dl fryst ananas
2 dl vatten
1 tsk Camu camu
några myntablad

Mixa och Njut Mari!

Camu camu finns bla att köpa på Reneè Voltaires hemsida och där kan du kika på fler fantastiska superfoods!

2 kommentarer:

  1. vad gott det låter. jag har inte hunnit testa camu camu än, de var slut när jag skulle köpa den :( däremot är jag helt såld på renées mesquite. har du testat den? jag har den på sojayoghurt, gröt, i bröd och i smootihes. jättegott! som godis.

    ha en fortsatt bra kväll och tack för en bra blogg :) kramkram

    SvaraRadera
  2. Camu camu finns även att köpa på Superfoods; www.superfoods.se tillsammans med en massa annan supernyttig raw mat som maca tex

    SvaraRadera