Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 1 december 2009

Snabb mat med mixern!






Jag måste slå ännu ett slag för hur bra det är med en mixer hemma i köket när man har ont om tid att laga kvällens middag. I dag blev det en qournfärssås , klar på 10 min tack vare att jag varken hackar eller river mina ingredienser utan kör dom i mixern. Börja med att koka upp vatten i vattenkokaren till pastavattnet så går det extra fort.

Qournfärssås
4 port

3oo gram qourn

1 gul lök
5 vitlöksklyftor

1 stor morot

500 gram krossade tomater
2 msk tomatpurè

8 dl vatten

1 msk Reneè Voltaires lantbuljong
salt och peppar efter smak
1/2 kruka basilika


Skala löken och moroten skär ner i lite mindre bitar och kör i mixern.
Fräs i lite kokosfett eller olivolja, på med qournfärsen och fräs ytterligare någon minut slå på tomatkross, tomatpurèn, buljongen och salta och peppra. Koka upp och låt det puttra så länge du vill och har tid. Vid servering hackar du ner lite basilika och toppar det hela med en god parmesanost.

Mixa och Klart Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar