Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

söndag 6 december 2009

I stället för glögg!


2:a advent, oväntat besök, ingen glögg hemma och gevalian var också slut.
Jag fick helt enkelt trolla fram vad jag hade hemma, lite morötter några apelsiner en bit färsk ingefära låter bekant, jag kanske skulle ta och hotta upp min lilla drink med lite kanel och kardemumma, och så fick det bli.
Resultatet blev en härlig liten

Adventsshott!

2 morötter

2 apelsiner

1 liten bit färsk ingefära

1 tsk kanel

1 tsk kardemumma


Kör morötter, apelsiner och ingefäran i en råsaftscentrifug tillsätt kryddorna och rör om väl.
Servera i stället för glögg.

Smaka Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar