Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

lördag 5 december 2009

Det hänger på toppingen!


I morse blev det havregrynsgröt till frukost, inte så upphetsande alla gånger. Kan tycka att havregrynsgröt är ganska tråkigt men med rätt topping kan den förvandlas från en grådassig röra till en ren njutning.

Jag toppade min gröt med
skivat äpple, banan, clementiner, mandlar och passionsfrukt och som topping över i så bjöd Mollys hälsoblogg på en riktigt smarrig idè, Cacaonibs.
Det gjorde susen kan jag lova.

Servera gröten med din favoritmjölk jag föredrar ris eller sojamjölk.

Lek Mari!

1 kommentar:

  1. gud vad god din gröt och topping låter :)
    tack för tipset om råsaftscentrifug, det ska jag kolla upp. jag råkade gå och köpa en bok med recept där man behöver en sådan och jag vill ju kunna använda boken :p

    du får ha en bra dag och återigen; tack för alla tips man (jag) får när man kikar in här :)
    kram

    SvaraRadera