Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

fredag 25 december 2009

Dagen efter!!!

Vilken härlig vit jul vi fick i år, och som vanligt denna dag ligger jag som dom flesta andra i matkoma efter julaftonens läckerheter och frestelser.
Julafton är den dagen då jag verkligen unnar mig att äta precis hur mycket jag vill av allt jag vill.
Fantastisk dag tycker jag.

En liten titt på vårat julbord:

Grönkålssoppa i litet glas
Avocadohalvor med het äpplechutney, rödlök och gräddfil
Kallrökt lax
Olika sorters sill
Rödkålssallad med granatäpple och fetaost toppad med en ekologisk färskpressad olivolja från suisun valley i San fransisco
Brysselkål med mandlar och skivat äpple
Kantarell och nötterrine
Janssons frestelse på potatis och kålrot ( veg alternativ: byt ut ansjovisen mot norikrinklar eller någon annan algsort som ger en perfekt sälta.)
Goda ostar och bröd

Och så det gammla vanliga som

Köttbullar
prinskorv
Julskinka ( veg alternativ: koka en kålrot och gör en topping på mixade nötter lite färska örter, salt, senap och ägg. Griljera i ugn på 200 grader ca 10 min. Supergott.
mm...

Och som den chokladfantast jag är så gjorde jag jättegoda små
Frukt och nötbollar med chilichoklad... Ljuvliga!!!

Kanske har du fått något tips till närsta års julbord.

GOD JUL Mari!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar