Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

söndag 4 oktober 2009

Chokladsug!


I går efter middagen slog chokladsuget till som en bomb!
Och det kunde jag ju räkna ut eftersom jag skulle va så himla duktig i affären och inte köpa dom där lockande tryfflarna som låg och skrek mitt namn.
Men som tur är har jag alltid lite frysta bananer i frysen och tillsammans med lite raw cacaonibs blir det en himmelsk god chokladglass.




Choklad och bananglass 2 port


1 fryst banan i skivor

en skvätt sojamjölk
2 msk raw cacaonibs ( Reneè Voltaires ) eller ca 50 g mörk choklad

Mixa i en bra mixer och toppa med lite nibs eller riven choklad.

Ät och njut Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar