Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

tisdag 6 oktober 2009









Grönsaker och frukt får kroppen att må prima!






Vill dela med mig av alla fantastiska grönsaker och frukter,som jag njöt av på min semester i Spanien föra veckan!! Fick små lyckorus titt som tätt,grönsaker och frukter gör mig lycklig i hela kroppen så vackra att beskåda!!! Fantastiskt att de ger positiv effekt på kroppen före man änns har smakat på gosakerna.

Grönsaker och frukt innehåller mängder av viktiga ämnen för vår kropp!!!

Fytokemikalier är en av många viktiga ämnen!!De finns ett 10 tal olika sorters fytokemikalier(Fytokemikalier är ett essentiellt växtämne som kompliterar vitaminer och mineraler)

Ju mörkare grönsaker är eller ju starkare färg frukt har desto mera fytokemikalier innehåller de.

Fytokemikalier får kroppen att läka och förebygga olika sjukdomar.Så ut och shoppa grönt,i mängder,desto fler färger, och ju starkare färger, desto bättre!!!
Så bort med tråkiga isberg och gurka och in med spenat,ruccola,savoykål,broccoli och bondbönor.
VÅGA Karin





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar