Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

söndag 11 oktober 2009

Ljuva frukosttid!!!




Glutenfria frukostalternativ kanske är det som känns jobbigast, att inte få äta gott nybakat surdegsbröd är nog det jag saknar mest. Men tro mig dom 3 första veckorna är tuffast och klarar man dom så är man på god väg.
Min absoluta frukostfavorit är bovetegröten, den håller jag mig dessutom mätt på fram till lunch.
(Jag vet Cissi du tycker den smakar sk...t men prova mitt recept en gång till, man måste lägga ner mycket kärlek på den här gröten, och det är kanske inte alltid man har. Så det som är så bra är att koka en större mängd och ha i kylen. Bara att ta fram och värma lite på plattan INTE i micron! )

Bovetegröt 3-4 port

2 dl helt bovte
slå på vatten så att det täcker koka upp, sila av spola bovetet.
koka på nytt i 6 dl vatten
skiva i en halv banan
lite hackade torkade aprikoser
1 msk kanel
1 krm salt
låt koka på svag värme under omrörning ca 15 min.
servera med färsk frukt och bär och din favoritmjölk jag föredrar sojamjölken.

Ät och njut Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar