Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

fredag 6 november 2009

Fredagsmys!



Min kära vän jessica och hennes fina familj har tradition att ha Tacofredag, varje fredag så länge jag kan minnas och känt familjen har dom ätit tacos och myst. Härligt tycker jag med tradition, vi pröva på det ett tag till Douglas stora glädje han gillar tacos skarpt men tyvärr så tröttnade jag redan efter 3 fredagar. Så för att inte göra Douglas besviken så bestämde vi att fredagar blir Douglasdagen han får bestämma precis vad han vill till middag och så blir det. I kväll blev det hemgjorda hamburgare både kött och vegburgare med klyftpotatis.
Delar med mig av receptet på vegburgare gjorda på kidneybönor och kikärtor.

Vegburgare ca 6 st


100 gram kidneybönor

100 gram kikärtor

1 ägg

1/2 dl bovetemjöl

1/2 dl rismjöl

1/2 gul lök

1 vitlöksklyfta

1 tsk ekobuljong

salt och peppar


Mixa och forma till biffar stek i olivolja eller kokosfett tills dom fått fin färg.

Sätt in i ugn på 175 grader ca 10 min
.
Gör din egen hamburgare med dina favorit tillbehör.


Smaka Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar