Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

onsdag 18 november 2009


Gröt är verkligen perfekt till frukost jag har länge varit kompis med bovetegröten, men så en dag när jag stod inne på Goodstore så fann jag en gammal bekant som jag inte har ätit på väldigt länge. Hirsmannagrynet, en liten flaschback susade förbi, den här gröten åt jag ofta när jag var yngre den är supergod, glutenfri och går väldigt snabbt att koka i hop.

Så i morse blev det...



Hirsmannagrynsgröt med rårörda lingon och hallon
till frukost!

Gröt för 1 port

3/4 dl hirsmannagryn
2 dl valfri mjölk

2 dl vatten

1 nypa salt


Koka på svag värme under omrörning ca 7 min.

Servera med lite hemgjord sylt.

1 dl tinade eller färska hallon

1/2 dl lingon

1/2 liten banan

1 tsk honung


Rör ihop och toppa gröten och servera med valfri mjölk.


Smaka Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar