Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

torsdag 19 november 2009

Snabbmat!







I dag blev det bråttom med matlagningen, kom hem alldeles för sent från dagens utflykter fick svisha ihop något snabbt. Och om du är som jag, väldigt anti halvfabrikat har jag ett litet recept på en supersnabb och god rätt som blev dagens middag.




Sötpotatismos med grillad halloumi och grönsallad.
ca 4 pers. Klart på 20 min!


Skala och skär 4 st sötpotatisar i skivor
lägg i en kastrull tillsammans med 1 msk ekobuljong och slå på vatten att det precis täcks. Koktiden är ca 10 min.
Skär under tiden 2 paket halloumiost i så tjocka skivor du vill ha och lägg på en plåt och sätt in i ugn på 200 grader ca 10 min eller tills dom fått fin färg.

Gör en god blandad sallad ex med babyspenat, morötter, rödlök, fänkål och strimlad rödkål. Underbara färger ger mycket antioxidanter.
Slå på lite olivolja, citron och havssalt.

När potatisen är klar slå bort vattnet och mosa ner en klick smör och lite grädde tills fin konsistens.
Salta och peppra efter smak.
Klart att servera.

Smaka på snabbmat Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar