Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

fredag 22 januari 2010

Fredagsmys!


På fredagar har vi alltid mys. Jag älskar att hämta mitt stora troll på dagis och det lyser i ögonen på honom när han ropar att
i dag är det fredagsmys mamma!!!!
Vi går och handlar tillsammans och utforskar affären för att se vad vi kan hitta på för gott.
Det var hallon, granatäpple och avocado som slank ner i korgen i dag för att förvandlas till en smarrig

Hallon och granatäppelmousse


2 dl frysta hallon

1 /2 avocado

saften från 1/2 granatäpple
( kör i råsaftcenrifug )
1 tsk honung
eller 1 färsk urkärnad dadel

Mixa till en mousse och lägg upp i glas, toppa med resterande granatäpplen och mys.


Ljuvligt Mari!

2 kommentarer:

  1. gud vad gott det låter :) jag gjorde en carobpudding härom veckan, vet int eom du såg det, men den kan rekommenderas :)

    hoppas att du har fått en bra start på din helg! take care! kram

    SvaraRadera
  2. men så smarrig, du e så grym Mari, denna måste jag pröva nu när jag har en egen råsaftcentrifug :)

    SvaraRadera