Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

onsdag 27 januari 2010

Nu är jag Karin tillbaka efter ett långt uppehåll i bloggandets värld,men som tur är är min kära vän och kollega Mari mera aktiv här på sidan.
Igår var jag och hade en föreläsning/insperationsdag för personalen på Matdistriktet Rådmansgatan 57 utsäde till årets hälsorestaurang 2009.Dom har nu haft stängt pga renovering men öppnar åter på måndag den 1/2.Rekommenderar stark att gå ditt och prova,har inte själv varit där,men kommer hänga på låset på måndag när dom öppnar upp.Kan inte annat än att vara grymt bra,med dessa människor som står vid spisen.Tack Johan Gottberg och gänget.De vi fokuserade på igår var hur når man en optimal hälsa,vad är en hälsosam kost? Lite kort fakta om kolhyderater,fett och protein.Frukt och grönt och dess läkande och förebyggande egenskaper.Samt lite insperation när de gäller laktos och glutenfria alternativ.
Och just de,VAD ÄR EN HÄLSOSAM KOST??? De får ni svar på imorgon.
Nu ska jag dricka min kvälls smoothies som är både lugnande och stärker immunförsvaret.

NJUT Karin

1 kommentar: