Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

fredag 15 januari 2010

Tandorilax med shitakisvamp och broccoli!


I kväll är det min kära sambo som står och fixar i köket.
Väldigt skönt att slippa laga mat i kväll efter en intensiv vecka med alla rawfoodrecept jag har lekt och trollat med i köket.

I kväll bjuds det på Tandorigrillad lax med shitakisvamp, bakad potatis och limesås.
4 port

4 st bakpotatisar kör i ugn på 225 grader ca 1 tim.

800 gram lax kryddad
med chilipeppar, paprikapulver,vitlök,spiskummin,ingefära,kardemumma och salt.

Fräs på laxen hastigt i stekpannan och sätt in i ugn på 200 grader ca 10 min.

Shitakisvamp och broccoli fräst med olivolja i vitlök, salt och peppar.

Limesås på creme fraiche med rivet limeskal, saft, salt och peppar.

Min kära sambo är potatisfreak så den som vill ha en lättare variant så skulle lite glasnudlar till det här passa fint.
Blanda då nudlar med lite tamari, svampen och broccolin och lite finriven ingefära.

Yammi Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar