Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

lördag 2 januari 2010

Nystart!!!


Gott nytt år till er alla!
Hur jag startar min morgon är alltid A & O för mig.

Äter jag en ordenlig frukost utan fusk känner jag hur hela kroppen mår bra.
Slarvar jag, ja då ser resten av dagen lika dan ut och kroppen blir sur.

Jag har verkligen slarvat (eller unnat mig det beror på hur man ser det ) under jul och nyårshelgerna.
Jag som i vanliga fall inte äter gluten har frossat i nybakat bröd, pepparkakor, desserter och mycket annat gott, men i dag är det slut på det roliga, tillbaka till verkligheten.

Jag startade min morgon med en färskpressad juice av
rödbeta, morot, äpple, clementiner och färsk ingefära.
Jag kände i hela kroppen hur juicen renade systemet, fantastiskt vad naturen kan.


Både rödbeta och ingefära har en naturligt renande effekt i kroppen.


Rödbetsjuice är starkt leveravgiftande så man ska vara lite försiktig 1-2 rödbetor är att rekommendera vid juicepressning samt att den kan störa kalciumabsorptionen så ät inte rödbetor inom 2-3 tim efter intag av kalciumtillskott.


Hoppas ni får en bra dag i dag

Lycka Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar