Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

lördag 16 januari 2010

Lovely tea!


I morse fick det bli en klassisk havregrynsgröt med persika, banan och cacaonibs och ett av mina favorit teer
three ginger från pukka.


Jag är nog lite av en tenörd, kan verkligen gå igång när jag går in i härliga tebutiker och köper på mig mängder av olika spännande sorter.

Men men det finns ju faktiskt många hälsofördelar med örtteer alla har de olika påverkan på vår kropp.

Det hänger nog med sen jag var liten när jag hade svårt att sova eller kände mig lite sjuklig då kom alltid min kära mamma med en kopp värmande kamomillte.
Vem tar sig inte en kopp te när man börjar känna att en förkylning är på gång.


Och så är det nåt socialt med te precis som kaffe det är ännu lite godare att dricka det tillsammans med sina nära och kära.

Så tea på där ute i kylan
Lycka Mari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar