Karin & Mari

Mitt foto
Karin & Mari Kock/näringsterapeut. Varför gör vi en blogg ihop? Vi brinner för att inspirera DIG!! Till att hälsosam mat är både enkelt,roligt och fantastiskt gott! VÅGA,LEKA,SMAKA,NJUTA. Så lyckas du i köket!!! Lycka Karin & Mari

onsdag 20 januari 2010


I dag har jag endast inhandlat 1 paket halloumi efter Douglas önskemål, annars är allting från kyl och skafferi. Det har blivit lite av en utmaning nu, jag kör på tills jag får idètorka eller tills det blir tomt på råvaror här hemma.
Kvällens middag blir:


Röd Quinoasallad med rårivna rotfrukter, grillad halloumi och äppelsalsa med chili och ingefära
4 port

2 dl quinoa koka alldente ca 12 min
2 rivna morötter

2 rivna rödbetor

pressad citron

olivolja

salt och peppar

Blanda ihop till en sallad


Äppelsalsa


3 äpplen skalade och urkärnade

liten bit ingefära ( ca i tsk riven )

1 knivsudd hackad chili
2 aprikoser / eller 1 msk honung
lite citronsaft
salt och peppar


mixa till en smarrig röra


2 paket halloumi skuren i skivor stek i panna eller kör i ugn på 200 grader tills dom har fått fin färg.

Den sötstarka äppelsalsan passar perfekt till den salta osten och alla smaksinnen blir glada.

Ät och njut Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar